Our Vision & Mission and Strategic Goals

MSA University - Faculty of Mass Communication - Vision & Mission
 

Vision - الرؤية:

To be recognized as one of the pioneer MCOM faculties providing distinguished educational programs, applied research & community service in the Arab region.

 

كلية الإعلام بجامعة أكتوبر للعلوم الحديثة والآداب MSAمن الكليات الرائدة في مجال الإعلام بما تقدمه من برامج تعليمية متميزة وأبحاث تطبيقية وخدمة مجتمعية فى المنطقة العربية.

Mission - الرسالة:

The faculty of Mass communication qualifies distinguished graduates through an educational system. It envisions future job market-oriented and scientific applied research that serves the community by continually enhancing human capabilities, abiding by core values.

 

كلية الإعلام تعد خرجين متميزين من خلال منظومة تعليمية تواكب المستحدثات العصرية فى سوق العمل وتضع القيم الجوهرية فى الاعتبار، كما تشارك في إجراء أبحاث علمية وتطبيقية وفعاليات مجتمعية تخدم قضايا المجتمع، وذلك من خلال التطور المستمر فى الإمكانيات البشرية والتسهيلات الداعمة بالكلية.

Faculty’s Strategic Goals - الأهداف الاستراتيجية

The college's strategic goals are inspired by the university's strategic goals, and the college works to achieve its mission by implementing the following goals:

 

The first strategic goal

Developing the educational system to keep pace with digital and professional media innovations in the labor market.

 

The second strategic goal

Conducting research and creating postgraduate programs to serve scientific and societal needs in the field of media.

 

The third strategic goal

Organizing a number of community events and media convoys to serve community issues and directing graduation projects in all college departments to serve these issues.

 

Fourth strategic goal

Developing human resources and supporting facilities for the college and developing effective methods for communicating with students in accordance with digital technology.

 

 

:الأهداف الاستراتيجية للكلية مستوحاه من الأهداف الاستراتيجية للجامعة وتعمل الكلية على تحقيق رسالتها من خلال تطبيق الأهداف التالية

الهدف الاستراتيجي الأول

تطوير المنظومة التعليمية بما يواكب المستحدثات الإعلامية الرقمية والمهنية في سوق العمل

الهدف الاستراتيجي الثانى

إجراء أبحاث وإنشاء برامج للدراسات العليا لخدمة الاحتياجات العلمية والمجتمعية في مجال الإعلام.

الهدف الاستراتيجي الثالث

تنظيم عدد من الفعاليات المجتمعية والقوافل الإعلامية لخدمة قضايا المجتمع وتوجيه مشروعات التخرج بجميع أقسام الكلية لخدمة هذه القضايا.

الهدف الاستراتيجي الرابع

تطوير الموارد البشرية والتسهيلات الداعمة للكلية واستحداث أساليب فعالة للتواصل مع الطلاب بما يتفق مع التكنولوجيا الرقمية.